• דף הבית
  • אודות
  • מוצרים
    • קובץ "ניהול בפיג'מה – מדריך למנהל בשלט רחוק"
    •    הרצאה "להאיר את שחקן הנשמה"
    •    סדנא "פיתוח שחקני נשמה בארגון"
    •    סדנא "לקוחות אוהבים שחקני נשמה"
    •   מנטורינג "יישום והטמעה לכלים והכללים"
      • ליווי אישי לאנשים
  • בלוג
  • לקוחות
  • צור קשר
  • 052-437-5939
תפריט
  • דף הבית
  • אודות
  • מוצרים
    • קובץ "ניהול בפיג'מה – מדריך למנהל בשלט רחוק"
    •    הרצאה "להאיר את שחקן הנשמה"
    •    סדנא "פיתוח שחקני נשמה בארגון"
    •    סדנא "לקוחות אוהבים שחקני נשמה"
    •   מנטורינג "יישום והטמעה לכלים והכללים"
      • ליווי אישי לאנשים
  • בלוג
  • לקוחות
  • צור קשר
  • 052-437-5939
תפריט
  • דף הבית
  • אודות
  • מוצרים
  • בלוג
  • לקוחות
  •    צור קשר
  •      LinkedIn
אתם באים לעבוד או באים לעבודה

אתם באים לעבוד או באים לעבודה

מאי 3, 2019

"אתה חייב להפשיל שרוולים, לקום בבוקר ורובוטה, עבודה"…
זוכרים את אריק איינשטיין בשיר שלוש, ארבע לעבודה?

הוא שר אז על תקופה אחרת. היום יש מבחר ומגוון, יש הייטק, עולם מלא של אפשרויות והזדמנויות תעסוקה רבות.
אבל הרבה פעמים נמצא את עצמנו בסופו של דבר קמים בבוקר לעבודה…. 

במצב הזה נרגיש שחיקה, העבודה הופכת לאמצעי בלבד והעובד לא ממש מתעניין בארגון, במטרות, בלקוחות.

נראה זאת בעיקר בתחומי עבודה שהם מונוטוניים, העבודה חוזרת על עצמה מידי יום אותו הדבר, סוג של "פס ייצור", למשל במחלקות תפעוליות. או עבודה לחוצה מסביב לשעון במשמרות כמו מוקדי שירות לקוחות.
במצב זה השחיקה מאוד גבוהה.

*

הדרך להתגבר עליה לא פשוטה, אבל אפשרית. להלן מספר המלצות: 

  1. להכניס רוטציה בתפקיד – למשל החלפת תיק לקוחות יוצרת עניין חדש.
  2. ליצור בתוך התהליך הרוטיני "מומחיות" לנושא מסויים – כאשר כל אחד מחברי הצוות הופך לאוטוריטה בתחומו.
  3. לעודד את "בעל המומחיות" להדריך אחרים במחלקה – לפתח אצלו יכולות של הדרכה וחניכה ויציאה מאזור הנוחות.
  4. לשאול את השטח – להציף בעיות ולשמוע מהאנשים שחיים את השטח איך לדעתם אפשר לעשות את התהליך חכם יותר ויעיל יותר. דרך "חוכמת המונים" אפשר לגלות רעיונות חדשים לגמרי. כאשר אנשים משמיעים את קולם ומשפיעים זה מעורר את תחושת המשמעות, הערך והחיבור לארגון.
  5. מפגשי צוות שוברי שגרה – להביא נושאים מחוץ ליומיום, מעולם התוכן האישי של כל אחד, המאפשרים הן מרווח נשימה והן חיבור על בסיס אישי בין האנשים.
  6. לעודד התפתחות מתוך "תפריט" הדרכות מגוונות – לעודד צמיחה וגדילה בנושאים שונים, בין אם קשורים ישירות לתפקיד ובין אם לאו אנשים מעריכים שמשקיעים בהם בהדרכות, לימוד וכיוב.
  7.  לשוחח על התכלית של הצוות או החברה שלנו – מה המשמעות והתרומה שלנו, להזכיר את התמונה הגדולה ומה הערך המוסף שכל אחד מביא בשביל ליצור אותה. גם אם העבודה היא רוטינית, עצם זה שמבינים מה המשמעות, הופך זאת לנעים יותר.
  8.  ולא לשכוח FUN – כמה שיותר, יותר טוב! להקליל, כשמכניסים אויר וצחוק גם העבודה המשעממת נראית אחרת…
    אחת הדוגמאות המוצלחות היא של שוק הדגים בסיאטל. כאשר העבודה הפיזית והרוטינית הופכת עבורם למשחק.

זוכרים איך בתור ילדים אהבנו לשחק? בואו נודה שגם בתור מבוגרים, פשוט קצת שכחנו איך…
אז נסו לא לקחת את עצמכם יותר מידי ברצינות, להשתעשע, לפנק ולהפתיע לקוחות ולראות את התגובה המיידית והנלהבת שלהם, זה מכניס דרייב ודלק להמשך היום! בסופו של דבר, כולנו רוצים אנשים שבאים לעבוד, ולא כאלו שבאים לעבודה…

פורסם ב: ראשי
« הקודם
הבא »
חפש באתר
חיפוש
סגור
innerstar ברשתות
  • LinkedIn
  • Facebook
  • YouTube
  • maayan@innerstar.co.il
  • 052-437-5939
עוד פוסטים
ראשי

מנהלים צוותים מרוחקים

לפוסט המלא
ראשי

אתם באים לעבוד או באים לעבודה

לפוסט המלא
ראשי

למה עובדים טובים עוזבים

לפוסט המלא
   המשיכו להתעדכן
  • לדף העסקי שלי
  • 052-437-5939
   איתכם בכל מקום
  • לעמוד היוטיוב שלי
צילום מסך 2020-12-30 ב-9.15.22
  • maayan@innerstar.co.il
כתבו עלינו
  • לינק לכתבה איתי בגלובס
‏‏צילום מסך (93)
  • לחצו למאמרים נוספים שלי
נבנה ע״י TechJump, העסק החברתי לבניית אתרים
כל הזכויות שמורות למעין גנות בכר - innerstar
דברו איתנו
close slider

אנא מלאו את הטופס הבא ונחזור אליכם

גלילה לראש העמוד